Lancashire'daki Royal Preston Hastanesi'ndeki çok sayıda hastanın, son günlerde yatak için uzun süre beklemek zorunda kaldığını ve bazılarının yatmadan önce 40 saatten fazla beklediğini gösteren bilgiler gördü .
Geçen hafta bir hasta A&E'de en az 47 saat geçirdi ve personel uzun beklemelerin olağan bir durum olduğu konusunda bekleyen hastayı uyardı.
Bu durum, birden fazla hastanenin olay bildirdiği ve hastaların doktorları görmelerini bekleyen rekorları gördüğü İngiltere genelinde tekrarlanıyor.
Bazı hastalar, acil servislere ulaşmak için bir ambulansın arkasında 13 saat bekletiliyor.
Suffolk'taki Ipswich Hastanesi'nde, ciddi zihinsel sağlık sorunları olan 16 yaşından küçük bir çocuk, geçen hafta yaklaşık 48 saat bekledi. Yerel kaynaklar bunun çocuklar için mevcut uzman akıl sağlığı yataklarının eksikliğinden kaynaklandığını doğruladı.
Cuma günü, İngiltere'de hastane yataklarının yüzde 91'i doldu. Yüzde 85'ten fazlası güvensiz bir seviye olarak kabul ediliyor.
Kraliyet Acil Tıp Koleji başkanı Dr Katherine Henderson, A&E'lerin zaten bir krizde olduğunu ve "tehlikeli hasta kalabalığı" gördüğünü söyledi.
“Kış, sağlık hizmeti için önemli bir zorluk teşkil ediyor” dedi ve ekledi: “Personel, NHS'nin başa çıkma yeteneği konusunda giderek daha fazla endişeleniyor. Hükümetin potansiyel krizi tanıması ve önümüzdeki zorluklarla mücadele ederken sağlık ve bakım hizmetlerini desteklemesi gerekiyor.”
Lancashire'da durum o kadar kötü ki hastalar düzenli olarak acil serviste toplanıyor ve görülmek için uzun süre beklemekle karşı karşıya.
Bir işçi şunları söyledi: “Neredeyse her gün orada 40 saatten fazla yatak bekliyor. Tehlikeli. Hastalarımıza tatmin edici bakım sağlayamıyoruz ve kayıtlarımız risk altında.
"Birkaç yıldır güvenli olmayan bir iş yükümüz var ve şimdi çöküşün eşiğindeyiz."
Lancashire Eğitim Hastaneleri Vakfı sözcüsü şunları söyledi: “Son derece yoğun acil servisimizde uzun bekleme sürelerini azaltmak, toplumdaki kapasiteyi artırmak için bir dizi planın ilerletilmesiyle birlikte tüm vakıf ve daha geniş sağlık ve bakım sistemimiz için bir önceliktir.
"Hastaların güvenliği ve personelin refahı en önemli önceliklerimiz olmaya devam ediyor, ne kadar baskı altında olursak olalım doğru şeyleri yapmaya devam ettiğimizden emin olmak için yerleşik bir hasta güvenliği kontrol listemiz ve personelin endişelerini ve endişelerini kaydedebileceği çok sağlam sistemlerimiz var. Bunu yapmaları için onları şiddetle teşvik ediyoruz.”
Vakıf, daha fazla hastanın taburcu edilmesine yardımcı olmak için 40'tan fazla ilave topluluk yatağının açıldığını söyledi. Vakıfta daha fazla yatak da açıldı, ancak ülke genelindeki diğer birimlerle uyumlu olarak personel seviyeleri ve yüksek talep ile mücadele ediyor.
Bir hasta ünitede uzun süre bekliyorsa, düzenli olarak gözden geçirilir, güven eklendi, ancak 2019'un aynı dönemine göre yüzde 6'lık bir artış görüyor.