Deniz Yolu'ndaki konteynır krizi ve demiryollarındaki kapasite sorunu nedeniyle uluslararası yük trafiği karayoluna kayarken son dönemde Türkiye'nin ihracatında gözlenen hızlı artış da taşımada ilave kapasite ihtiyacı yarattı.
Ancak karayolu taşımacılığı artan yük baskısını kaldırmakta zorlanıyor.
Çip krizi nedeniyle kamyon ve çekici üretiminin daralması yine araç temini güçleştirirken kullanılmış araçların fiyatlarında da yüksek oranlı artışlara yol açtı.
İkinci elde fiyatlar yılın başından bu yana yüzde yüzün üzerinde arttı, buna rağmen sektör araç bulmakta zorlanıyor. Sıkışıklık nedeniyle seferlerde gecikmeler yaşandığı belirtiliyor.
KARA NAVLUNU YÜZDE 30 ARTTI
Lojistikteki sıkışıklık nedeniyle ocak ayından bu yana karayolu navlunun da yüzde 30 artış yaşandı. Almanya'da taşımalar sefer başına 3 bin 500 dolardan 4 bin 500 dolara kadar yükselirken, İtalya rotasında 2 bin 800 dolardan 3 bin 700 dolara, İngiltere'ye yönelik taşımalarda da 7 bin dolara kadar çıktı.