F-1 Türkiye Grand Prix'sinde Valtteri Bottas kazandı, Max Verstappen yeniden şampiyonluk liderliğini ele geçirdi.

Valtteri Bottas, Max Verstappen'in ikinciliği olarak Türkiye Grand Prix'sini kazandı ve Red Bull pilotunu şampiyona liderliğine geri getirdi.

Lewis Hamilton beşinci oldu ve ekibiyle kendisini üçüncülükten düşüren lastikler için geç pit stop yapma kararları konusunda telsiz üzerinden anlaşamadı.

Verstappen, Hamilton'ı bu sezon altı yarış kala altı puan önde götürüyor.

Kaygan bir pistte geçen gergin bir yarışta Red Bull'dan Sergio Perez, Ferrari'den Charles Leclerc'in önünde üçüncü oldu.

SADECE AŞINMAYACAK LASTİKLER

Bottas, Mercedes'in sezonun ilk galibiyetini alması için etkileyici bir şekilde baskın bir yarış çıkardı ve Finli'ye meydan okumak için ıslak pistten yararlanamayan Verstappen'in önünde rahatça kalabildi.

Çok fazla motor parçası kullandığı için aldığı bir cezanın ardından 11. sırada başlayan Hamilton, güçlü bir sürüşün ve etkileyici geçiş hareketlerinin ardından 10 turla üçüncü oldu ve aynı ara lastik setinde sona tutunmak istedi.

Hamilton, Mercedes'in onu pite çağırması için yaptığı bir dizi çağrıya karşı savaştı, çünkü takım lastiklerinin kapanış turlarında kötü bir şekilde düşmesinden ve onu Perez, Leclerc ve Alpha Tauri'den Pierre Gasly'ye karşı savunmasız bırakmasından korkuyordu.

Kahramanmaraş’ın sultanları 5’te 5 yaptı! Kahramanmaraş’ın sultanları 5’te 5 yaptı!

Sonunda Mercedes, Hamilton'a sekiz tur kala girmesini söyledi, ancak Hamilton yeni lastikleriyle ilgili sorunlar yaşadı ve yerini Perez ve Leclerc'e kaptırarak Gasly'yi geride tutmak için savaşırken telsizden öfkesini dile getirdi.

Hamilton, "İçeri girmemeliydik, dostum" dedi.

Üçüncü sırada kalabilseydi Hamilton, Verstappen'i sadece bir puan geride bırakacaktı.

Ferrari, Leclerc ile benzer bir ikilemle karşı karşıya kaldı.

Verstappen'in ardından liderliğe yükseldi ve ardından Bottas, 20 turdan biraz fazla kala yeni dişli ara lastikler için durdu ve başlangıçta önde bitişe kadar tutunmaya çalışıyordu.

Ancak Ferrari'nin lastikleri soldu ve Bottas araya girerek 11 tur kala onu geçerek liderliği geçti.

Hamilton tutunmaya çalışırken, Leclerc hemen ardından durdu, son podyum için Leclerc ve Perez'in önünde kalabileceğini hissetti, ancak takımı tarafından reddedildi.

Hamilton'ın arkasında, Gasly, McLaren'den Lando Norris ve Ferrari'den Carlos Sainz'den altıncı oldu ve yeni bir motor için ceza aldıktan sonra gridin gerisinden yükselme konusunda etkileyiciydi.

Aston Martin'den Lance Stroll ve pit stop olmadan dışarıda kalan tek sürücü olan Alpine'den Esteban Ocon ilk 10'u tamamladı.

Editör: TE Bilişim