Dün yayımlanan bir rapora göre, ABD’li tüketiciler, yüksek enflasyonun yarattığı baskıya rağmen bu Black Friday (Kara Cuma) indirim gününde çevrimiçi olarak 9,12 milyar dolarlık rekor bir harcama yaptı.
Teknoloji, ev eşyası gibi ürünlerde bazı ABD’li siteleri ciddi indirimler yaparken bu durum Black Friday’de büyük bir harcama çılgınlığı yaşanmasına sebep oldu.
Adobe Analytics’in açıkladığı verilere göre çevrimiçi harcamalar bu yılki Black Friday’de rekor kırarak geçtiğimiz yıla göre yüzde 2,3 arttı. Satışlar ekim ayındaki ortalama bir günden yüzde 221 fazla olarak gerçekleşti. Elektronik, oyuncak ve egzersiz ekipmanları en çok satılan ürünler oldu.
BEKLENENDEN FAZLA ARTTI
Alışveriş sitelerindeki işlemleri analiz ederek e-ticaret hacmini ölçen Adobe Analytics, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki en büyük 100 internet perakendecisinin yüzde 85’indeki satın alma işlemlerini kapsayan verilere erişebiliyor. Şirket Black Friday satışlarının bu yıl yüzde 1 artacağını tahmin ediyordu.
Pandeminin son iki yılda mağazalardan fiziki alışverişi azaltmasına rağmen bu yıl kısıtlamaların kalkmasıyla tüketicilerin alışveriş merkezlerine akın etmesi bekleniyordu. Önceki yıllarda mağazalarda izdiham görüntüleri medyada sık sık gündeme gelirken bu yıl normal bir alışveriş trafiğinin yaşandığı görüldü.
BLACK FRIDAY NEDİR?
Türkiye’de “Efsane Cuma”, “Muhteşem Cuma” isimleri ile uygulanan, Black Friday Şükran Günü'nden sonra gelen cuma günü gerçekleşiyor. 1960'lı yıllardan bu yana uygulanan Black Friday’de şirketler çeşitli indimler yaparak tüketimi canlandırmaya çalışıyor.
Bu alışveriş gününe tarihte ilk defa 1961 yılında gazetelerde Black Friday olarak bahsedilmişti. O günde, Philadelphia’da, alışverişten dolayı oluşan yoğun trafik ve zorluklar nedeniyle bu ismin verildiği düşünülüyor. Son yıllarda Black Friday perakende sektöründe olumlu şekilde karşılanıyor.